Streamingtjenester vinder frem på markedet og bremser piratkopiering

januar 1, 2014 0 Af admin

Streamingtjenester har i de senere år vundet stort indpas på verdensmarkedet, og mange har fundet glæden ved at leje film online.

Men netop dette faktum, at digital filmudlejning er blevet så populært, har også medført at film streamingstjenester nærmest anses som den eneste form for streamingstjeneste. En streamingstjeneste kan nemlig bruges til mange andre formål end blot at se film på nettet.

Lej og stream dine bøger og musik på nettet

Streaming indebærer nemlig også genre såsom musik og bøger. Den garvede IT-nørd ved, at man i dag kan finde tjenester, som kan bruges til at læse bøger og høre musik med. Senest kan Mofibo nævnes som et godt eksempel på en bogtjeneste, hvor man for et månedligt beløb kan læse alle kartotekets bøger.

At leje film på nettet er således blot en del af streamingverdenen. De fleste kender nok også til Spotify, hvor det er muligt at streame alverdens musik direkte på sin pc, tablet eller en tredje enhed. Hvis du endelig skal leje film online, så er et godt råd: lej film online på hos en ordentlig udbyder, der kender spillets regler.

Et godt sted at få et overblik over de forskellige muligheder indenfor streaming af forskellige tjenester er www.lejfilmonlinenu.dk, hvor du kan få meget information og en oversigt over de forskellige udbydere på markedet.

Har sat en stopper for megen piratkopiering

Det gode ved disse nye film streamingstjenester er blandt andet også, at de har været med til at sætte en stopper for meget af den piratkopiering, som har hærget nettet i årevis. Adskillige nyere undersøgelser og opgørelser har nemlig vist, at brugerne i højere grad nu benytter lovlige midler til at få adgang til at se og leje film online.

Dette ses ligeledes som et tegn på, at myten om at folk ikke vil betale for et produkt, ganske enkelt er forkert. Mange vil reelt gerne betale for at se film på nettet, men af forskellige årsager har det i mange år været besværligt at anskaffe sig de respektive produkter på lovlig vis.

Dette må for alvor siges at være tæt på enden nu. Omkring en tredje del af dem, der før i tiden downloadede filer uden at have rettigheder til dem, gør det i dag enten slet ikke eller i et meget begrænset omfang. Dermed er der godt belæg for at konkludere, at film streamingstjenester osv. er kommet for at blive. Lej film online har kort sagt aldrig været lettere og hurtigere!